Storing op access verbindingen via het KPN WBA netwerk
Er is een technische storing binnen het KPN WBA netwerk. Als gevolg daarvan kunt u mogelijk geen of slecht gebruik maken van het internet. Indien u telefonie via een van deze lijnen van ons afneemt, dan kunnen deze diensten ook verstoord zijn. De leverancier KPN is druk doende de storing te lokaliseren en te verhelpen. Zodra Pocos een update van KPN ontvangt omtrent de storing, zal deze geplaatst worden.
Onze oprechte excuses voor het ongemak!
@Update: 23/04/2015 11:15 KPN heeft een onderzoek gestart naar de oorzaak van het probleem en het probleem zo snel mogelijk te verhelpen
@Update: 23/04/2015 13:20 De bovengenoemde storing is reeds verholpen. De oorzaak van het probleem is nog niet bekend, we zullen deze pagina updaten wanneer dit bekend is.
@Update: 23/04/2015 14:30 Het probleem is door KPN verholpen. Er was een probleem in het transmissie netwerk van KPN naar Pocos. Een RFO volgt later, nadat KPN het onderzoek naar de exacte oorzaak heeft afgerond.
@Update: 23/04/2015 18:16 Het probleem treedt weer op. We proberen het zo spoedig mogelijk op te lossen.
@Update: 23/04/2015 18:39 KPN onderzoekt deze case. Zodra er nieuws is, melden wij dit.
@Update: 23/04/2015 19:30 KPN is nog steeds bezig met onderzoek.
@Update: 23/04/2014 20:30 KPN en Pocos onderzoeken verder op datacenter locatie.
@Update: 23/04/2014: 22:30 Het onderzoek is nog in gang door KPN. Apparatuur Pocos op juiste werking gecontroleerd. Wacht op verdere analyse KPN.
@Update: 24/04/2015: 01:40 Transmissie in Global Switch is onderzocht door Schuring, die door KPN aangestuurd is. Deze is goed bevonden. Nu wordt transmissie aan de DC2 kant onderzocht.
@Update: 24/04/2015: 03:20 Transmissie door KPN goed bevonden. We wachten op contact met ETN service.
@Update: 24/04/2015: 04:09 In conference met KPN ETN engineer. Er wordt nu een DWDM specialist gezocht.
@Update: 24/04/2015: 04:44 KPN vermoedt dat lijnkaart in hun router defect is, omdat er foutieve frames uitkomen. Onderzocht wordt of de lijnkaart vervangen kan worden.
@Update: 24/04/2015: 05:10 KPN stuurt monteur aan om een andere poort op lijnkaart te gebruiken. Vermoedelijke aankomsttijd 06:00.
@Update: 24/04/2015: 05:37 KPN geeft nieuwe vermoedelijke aankomsttijd af van 07:00 uur.
@Update: 24/04/2015: 06:10 KPN geeft nieuwe vermoedelijke aankomsttijd af van 06:45 uur.
@Update: 24/04/2015: 06:50 KPN monteur is ter plaatse bezig andere poort in gebruik te nemen.
@Update: 24/04/2015: 07:25 KPN is nog steeds bezig met de herconfiguratie.
@Update: 24/04/2015: 08:42 Het in gebruik nemen van een andere poort biedt helaas geen oplossing. KPN onderzoekt verder.
@Update: 24/04/2015: 09:12 Wederom KPN gesproken. Het probleem is nog verder geëscaleerd naar hoger management (SDC). Fibers zijn nogmaals vervangen. Pocos heeft aangegeven een alternatief DWDM pad te wensen. KPN neemt dit in overweging.
@Update: 24/04/2015: 09:39 KPN meldt dat er een GBIC vervangen gaat worden in de DWDM apparatuur aan de DC2 kant. De monteur (Jennifer) is terplekke aan het gaan. ETA nog niet bekend. Men houdt ons op de hoogte.
@Update: 24/04/2015: 10:15 KPN om een update gevraagd. Monteur was om 9:55 uur vertrokken. Er wordt even gebeld om een ETA op te vragen.
@Update: 24/04/2015: 10:49 GBIC is vervangen het lijkt erop dat de DWDM operationeel is. Echter de lijnen loggen nog niet in. KPN tweede lijns wordt weer opgeschakeld.
@Update: 24/04/2015: 11:24 DWDM schijnt operationeel te zijn. Nu gaat KPN de WAP terug zetten naar de originele positie op de KPN router.
@Update: 24/04/2015: 11:45 KPN bevestigt juist functioneren transmissie en stuurt wederom monteur aan om de KPN router interface te wijzigen.
@Update: 24/04/2015: 12:04 Lijnen melden zich weer aan. Dienstverlening komt weer op gang.
Mocht u nog problemen met uw verbinding ondervinden reboot dan uw router. Lost dat het probleem niet op, neem dan contact op met de servicedesk.
Dit incident zal grondig onderzocht en geëvalueerd worden.
Ingang | Thursday 23 April 10:59 |
---|---|
Eind | Friday 24 April 12:20 |
Status | Gesloten |