Verminderde bereikbaarheid vanaf Vodafone
— Afmelding 26-04-2024 13:45 —
De impact is volledig weggenomen. Tests van onszelf, Vodafone en partners zijn allemaal succesvol. Bij dezen wordt de melding gesloten. Voor deze storing volgt een RFO en vervolg in de vorm van onderhoud. Hierover volgt later een losstaande onderhoudsmelding. In de RFO gaan we o.a. in op de storing, de upgrade en het testplan.
— Update 26-04-2024 09:45 —
De eerste tests met partners lijken positief. Onderzoek naar de huidige en vorige situatie volgt samen met Vodafone en de leverancier. We houden je op de hoogte.
— Update 25-04-2024 22:45 —
Het onderhoud is afgerond. Testcalls zijn succesvol. De volgende update volgt morgenochtend.
— Update 25-04-2024 17:25 —
Vanavond tussen 22:00 en 23:00 voeren wij onderhoud uit aan de Peering en Access SBCs. Tijdens het onderhoud voeren wij gecontroleerde failovers uit. De verwachte downtime is enkele momenten door de failovers. Bestaande gesprekken worden mogelijk onderbroken.
— Update 25-04-2024 11:35 —
Onze engineers werken samen met engineers van Vodafone en leveranciers. Wijzigingen in routering, die rond 17 april plaats vonden, zijn teruggedraaid, maar geven nog geen resultaat. We onderzoeken deze storing actief.
— Update 24-04-2024 16:55 —
De wijziging heeft helaas geen effect gehad. Ondertussen hebben wij de storing geëscaleerd bij Vodafone en wachten wij op het terugdraaien van de wijziging aan hun kant. De volgende update volgt morgenochtend.
— Update 24-04-2024 12:20 —
Om 13:00 voeren wij een wijziging door voor calls vanaf Vodafone. We verwachten geen downtime of impact op het voiceplatform.
— Update 24-04-2024 12:00 —
Onze engineers hebben samen met Vodafone een mogelijke oorzaak gevonden en onderzoeken maatregelen om dit op te lossen. We melden het wanneer mogelijk onderhoud nodig is.
— Update 23-04-2024 18:00 —
Onze engineers hebben geconstateerd dat de impact nog niet volledig is weggenomen.
Er wordt intensief aan een oplossing gewerkt. De volgende update zal morgenochtend plaatsvinden.
— Update 23-04-2024 13:30 —
Vodafone heeft een wijziging doorgevoerd. Deze lijkt deels effectief, maar de impact is nog niet weggenomen. Onze engineers werken samen met Vodafone om de storing verder te onderzoeken. Voorbeelden van mislukte calls (met A-, B-nummer en tijdstip) kunnen wij goed gebruiken in dit onderzoek. Update in dit geval het ticket of maak en nieuw ticket aan met dergelijke voorbeelden.
— Originele melding 22-04-2024 17:00 —
Inmiddels hebben we van meerdere gebruikers op het mobiele telefonienetwerk van Vodafone Ziggo meldingen ontvangen, waarbij er wordt aangegeven dat het aangekozen nummer op het Pocos netwerk niet bereikbaar zou zijn. Dit probleem binnen het Vodafone Ziggo-netwerk wordt momenteel door Pocos in samenwerking met Vodafone Ziggo onderzocht. Nadere informatie volgt zodra deze bekend is. Bij vragen neem s.v.p. contact op met je partnermanager of Pocos Support.