[Afgemeld] Verstoring – connectiviteit metro Eindhoven
Diensten:
– Glasvezel Eindhoven
– HSL NET
– Brofiber
– Midden-BrabantGlas
– KempenGlas
– Waterlaat / Ookfiber
– Glasweb Venray
– eQuest
– Internet connectiviteit in Datacenters Eindhoven.
Impact: Er is sprake van packet loss en sterk verminderde performance op de genoemde diensten.
Start: 10-11-2025,
Status: Afgemeld
Engineers hebben het actieve verkeer omgeleid via alternatieve routes. In samenwerking met de leverancier wordt gewerkt aan het herstel van de foutieve link.
Beschrijving:
We ondervinden op dit moment een verstoring in de connectiviteit van en naar Amsterdam. Dit kan zich uiten in pakketverlies (packet loss) bij sommige verbindingen.
Updates:
14-11-2025 10:00
Na de herstelwerkzaamheden is de lijn gemonitord en stabiel bevonden. Tussen 23:00 en 00:00 wordt de verbinding weer volledig in gebruik genomen voor productieverkeer.
13-11-2025 12:00
De transmissieleverancier heeft de storing afgemeld nadat kabelschade is hersteld. Onze engineers monitoren de lijn op stabiliteit waarna we gecontrolleerd de lijn weer in gebruik zullen nemen. Dit heeft geen impact op onze dienstverlening.
12-11-2025 17:00
De transmissieleverancier meld vertraging op eerder afgegeven ETR. Nieuwe ETR is 13 November 2025 10:00
12-11-2025 09:20
De transmissieleverancier heeft een voorlopige ETR afgegeven van 12 November 2025 om 17:00 uur. Na afronding van de reparatie zullen wij onze verbindingen monitoren. Zodra onze engineers het herstel hebben bevestigd, wordt het segment weer in productie genomen.
11-11-2025 17:00
De transmissieleverancier van het transportsegment is door omgevingscomplexiteit in het beschadigd gebied nog bezig met herstelwerkzaamheden.
10-11-2025 17:00
De transmissieleverancier van het transportsegment voert op dit moment herstelwerkzaamheden uit.
10-11-2025 12:30
Het internetverkeer is tijdelijk omgeleid via alternatieve routes, zodat het traject met poortfouten geïsoleerd kan worden. We zien dat de klantimpact hierdoor tot een minimum is teruggebracht. Onze engineers werken samen met de leverancier om de situatie verder te onderzoeken en de verbinding volledig te herstellen.
10-11-2025 11:00
Onze engineers zijn momenteel bezig met onderzoek. Er is vastgesteld dat er sprake is van packet loss. We werken verder aan het achterhalen van de oorzaak en het treffen van een structurele oplossing.
Contact:
Updates volgen via deze statuspagina.
Vragen? Neem contact op met onze support afdeling door middel van een ticket of bel met +3188 010 0700.
